2 Kasım 2014 Pazar

OKUDUM 15#GOLEM VE CİN-HELENE WECKER

Yine uzun zaman önce okuduğum golem ve cin ile karşınızdayım.Öncelikle şunu söylemeliyim kitabı çoooook beğendim.Gerek  konusu gerekse alışık olmadığımız karakterlere hayat vermiş olması açısından Helene WECKER'i tebrik ederim,ki hayal dünyamıza golem gibi bir karakteri kazandırdı.
Konusu hayli ilginç geldi bana,şöyleki: karakterlerden biri cin diğeri ise golem,adından da anlaşılığı gibi:)

Yıllar yıllar önce bir ibriğe hapsedilmiş cin ve yalnızlık çeken bir adam tarafından yaşlı bir adama yaptırılan golem..
Cin kaslı ve yakışıklı bir adam ,golem ise uzun boylu ve oldukça güçlü bir kadın..
Cin ve golem haricinde yazarın yarattığı büyücü karakteri,golemi yapan kişi,meryem ,salih ,suriye mahallesi gibi ögelerde dolu doluydu hiçbir şey havada kalmadı bence.
Ayrıca kitabın sonunu çok beğendim ,yani eden bulur sözü tekrar hayat buldu Helene'nin kalemiyle:)
Fazla spoiler vermek istemiyorum ki kendimi zor tutuyorum zira anlatacak çok şey var.Eğer değişik tarzda bir hikaye okumak isterseniz bence mutlaka okumalısınız ,ben çok beğendim.Ayrıca sayfa sayısı da korkutmasın zira çok akıcı bir kitap.
Herkese iyi okumalar:)



Bu arada golem  efsanelerde ruhu olmayan genelde kilden veya topraktan oluşturulan bir canlıdır.Musevi folklorunda sıkça rastlanan golem genellikle insan şekli verilmiş çamurlardan oluşur.Ve efsanelere göre sahibini korumak için yapılmakta ve gücünden yararlanılmaktaymış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder