13 Ağustos 2014 Çarşamba

OKUDUM 4# CEHENNEM-DAN BROWN


Diğer Dan BROWN kitaplarında olduğu gibi 'cehennem'de de kahramanımız tabii ki Robert LANGDON.Robert kitabın başında gözlerini bir hastane odasında açar,vurulmuştur ve son 48 saate dair hiçbir şey hatırlamıyordur ve üstelik İtalya'dadır.Derken hastanede saldırıya uğrar ve hastanede kendisiyle ilgilenen genç doktorla kendini maceranın içinde bulur.Serüven Floransa,Venedik derken İstanbul'a kadar uzanır.
Bu kez Langdon'ın peşinde olduğu insanlığın üçte birini yok edebilecek kapasitede olan ölümcül bir virüstür.( Kitap hakkında bu kadar yeter fazla spoiler vermek istemem:))
Kitapta sık sık hatta çoğunlukla desem daha doğru olur Dante'nin İlahi Komedya'sından bahsediliyor.Hatta şifreler Dante'nin dizelerinde gizli oluyor.Kütüphanemde olmasına rağmen henüz İlahi Komedya 'yı okumadığım için kendime çok kızdım!
 Ayrıca kitapta Dante 'nin yüzünün maskından da bahsediliyordu.Bu mask ise Dante öldükten sonra yüzüne bir madde sürülüp ardından alçı döküldükten sonra bir kaç gün bekledikten sonra yüzünden alınıyormuş ve işte o mask:



Ayrıca İlahi Komedya'dan esinlenerek yapılmış olan Cehennemi tasvir eden bir tablodan da sıklıkla söz ediliyor.Bakınca ben bile ürktüm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
İşte bahsettiğim tablo:


Kitabın İstanbul'da geçen bölümlerinde Topkapı Sarayı,Ayasofya,Yerebatan Sarnıcı'nı yazar çok güzel tasvir etmiş kendisini tebrik ediyorum.( en azından Türkiye'yi bir Orta Doğu ülkesi gibi göstermemiş)
Kitap beni,m çok hoşuma gitti zaten Dan BROWN 'un kalemini severim haa e madem öyle niye şimdiye kadar okumadın diye soracak olursanız ,ilk çıktığı zaman o kadar bahsedildi ki bu kitaptan biraz popularitesinin geçmesini bekledim:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder