19 Ağustos 2014 Salı

OKUDUM 6#AKIL VE TUTKU-JANE AUSTEN

Kitabın ismi "akıl ve yaşam" olarak da geçmekte bunu belirtmeliyim.Okuduğum ilk Jane AUSTEN romanıydı (evet şu zamana kadar okumamam büyük ayıp kabul ediyorum)zira ben bu tarz kitapları çok severim...
Balolar,İngiliz sosyetesi,evlenme çabaları,lordlar,ladyler........
Ahhhh alın beni götürün o zmanlara ,kabarıkk etekli elbiseler giyip beyaz eldivenler takıp balolarda dans etmek istiyorum bendeeee......
O kadar çok hayal kuruyorum ki bu tarz kitapları okurken sanki baş roldeki esas kız benim:)
Jane AUSTEN, bu romanında iki kız kardeşin hikayesini anlatıyor.İsimleri Elinor ve Marianne DASHWOOD.Elinor gerçekçi bir hayat görüşüne sahipken kardeşi Marianne ise aşırı duygusal ve romantik bir yapıda.Zaten bu sebeplerden dolayı Marianne,ablası Elinor ile flört eden Edward'ı ruhsuz bulmakta ve eleştirmekte.Kafa yapısına uyan Willoughby ile tanıştığında ise tutkuyla aşık olur .Bu flörtler ile başlayan olaylar beklenmedik gelişmelere ve acı ihanetlere sahne olur.
Daha fazla detaylA Spoiler vermek istemiyorum ama şu kadarını söyleyebilirim ki bir 'aşk-ı memnu' klasiği yaşandi diyebilirim ama bu kez yeğen ve yenge değil gelin ve kayın klişesi vardı ..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder